Summer time

Idag har vi haft så sjukt varmt här. Nu är klockan halv tio och det är fortfarande varmt ute. Och för att inte tala om mitt rum... Känns som om jag sitter i en bastu!

 

Jag tog mig in till stan ganska tidigt för att gå runt lite längst floden, äta frukost på en gräsmatta ute i solen och bara ha de skönt. Pratade lite Viber med Philip när jag gick runt och halvt dog av värmeslag. Jag har inte vant mig vid värmen ännu.

 

Sen hade jag lektion i ett kvavt klassrum där jag skulle försöka koncentrera mig tilltäckligt för att skriva ett formellt brev till någon Mr Collins som mobbade de svenska skolsystemet. Jag skulle försvara de. Det gick la sådär måste jag väl erkänna.

 

Efter de så var de att hämta upp Maddie vid skolan, vi köpte var sin glass och satte oss i skuggan under ett stort träd. Maddie ville absolut springa runt och leka lite i vatten-lek-sakemojjen som finns i vår park en stund innan vi traskade hem igen.

 

Hemma har de inte direkt hänt något exalterande, matlagning och undvika solen har stått på mitt schema. Har varit i solen tillräckligt för idag. Mina axlar är fortfarande varma så har nog bränt mig lite på dem...

 

Men nu ska jag borsta mina tänder och krypa ner under mitt täcke och kanske sova. Har inte riktigt bestämt mig för när jag ska sova.

 

God Natt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0