Birmingham

(VARNING FÖR NATT SKRIVANDE - MYCKET ONÖDIG INFORMATION)

.

Igår kväll fanns de funderingar på om jag skulle följa med de andra ut men när jag smsade med dom vid sådär 20 över tio och dom precis började byta om så var de nästan bara att inse att jag skulle kunna vara ute med dem i sådär två timmar innan det bar av hem för lite skönhetssömn.

.

Imorse när jag vaknade så var de bara upp och sätta på mig en sommarklänning, äta frukost och ringa en taxi för att åka till tåget. Jag har varit i Birmingham hela dagen. Självklart när man inte hade tänkt köpa något så hittar man den perfekta plånboken... Kunde inte göra annat än att skratta åt mina egna försök till att få köpet att verka nödvändigt men jag hade ångrat mig om jag inte köpt den. Lite dyr kanske men jag lever med min plånbok i handen och min gamla var verkligen inte levande så länge till. Jag har alltid mina hem-nycklar i den för jag går ingenstans utan plånbok och mobil. En nyckel å andra sidan är lätt att tappa bort. Dessutom kände jag att jag har tappat mina bankkort för sista gången. Jez hittade mitt svenska bankkort utanför dörren en dag och kom in och sa att det vore en välsignelse för tjuvar att hitta ett bankkort så där bara... Gillar att jag hittar på bra anledningar till varför det var ett bra köp. Eller att jag änns faktiskt skriver ner de här. Fast det är mestadels för att mina svenska kompisar som sover över här har gått och lagt sig men jag är inte riktigt pepp på att sova ännu.

.

I vilket fall som helst, jag skulle träffa Josefin på tåget i morse men till vår förvåning så hade vi hamnat på två olika tåg. Så satt och pratade Viber med Philip, som är på Gotland,  halva resan och den andra halvan fördrev jag med att spela kortspel på telefonen. När jag efter många om och men hittat Josefin så köpte vi var sin dricka på Starbucks (där dom har svårt att förstå sig på svenska stavningar. Dom frågade mig hur man stavade och Josefin’s jaa ni ser på bilden vilken fin stavning det var). Det var gott som vanligt och det som gjorde de tusen gånger bättre var att solen sken och att det var varmt. Sommarklänningarna har varit nerpackade ett tag nu men nu ska dom fram igen!

.

Kajsa och Rebecka anlände runt tolvtiden. Vi drev runt och kollade i alla för stora affärer där vi allihop blev mest förvirrade för att det fanns för mycket saker att titta på. Vi åt lunch på en jätte fin Thai restaurang innan vi tog ett tåg hem vid fem tiden. Hemma delade vi på en flaska vin med brieost och kex tills solen gick ner bakom några höga träd. Sen lagade vi tacos och myste framför Sex and the City ett och halva tvåan innan mina sömntutor till gäster lite halvt somnade.

.

Nu sådär en 40 minuter senare när jag har skrivit en halv roman om allt och ingenting så är det dags för mig att borsta mitt nytvättade och fortfarande blöta hår, sätta upp de i en fläta och krypa ner under täcket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0