Min helg

Hej hej alla där hemma i Svealandet.
Jag har haft fullt upp hala helgen, eller sedan i torsdagskväll faktiskt. I torsdags var jag ute med Will, Sam och Charlie. Will och Sam var uppe och hälsade på från Cornwall där dom bor. Jag har försökt sätta mig in i hur de ser ut där nere. Will's familj har 8 hästar, Sam's har 7 och Charlie's har 9... Haha och dom sa de som om de var helt normalt. Det var iaf trevligt att träffa Will och Sam igen, träffade dem sist när dom var uppe och hälsade på Charlie. Charlie stöter jag på ute lite då och då. Jag kom iaf hem sent och sen var de bara att ta sig upp klockan sju igen för att lämna Maddie vid skolan.
På fredagen var de utgång med alla tjejerna som gällde, Josefin kom hit innan och så fixade vi iordning oss tillsammans. Vi hämtade upp Maria med taxin på väg til stan och mötte upp Laure, Loan och hennes syster, en Italiensk tjej som jag inte träffat innan. Jag och Josefin gick hem ganska tidigt, det var lite små lame på de sista stället vi var på och jag kom idag fram till varför. Det var St patricks day igår så alla var ute igår istället för i fredags.
På lördagmorgonen tog vi de chillt, duschade och åt frukost i lugnt tempo innan vi tog bussen till stan för att köpa presenter. Båda våra "värd-mammor" fyller år i veckan och idag var det morsdag i England. Jag köpte två presenter till Fiona varav en av dem fick hon imorse. Sen var vi och åt sushi på sushirestuarangen här i Worcester och innan vi åkte hem till mig igen tog vi oss en fika. Josefin åkte hem vid femtiden och senare på kvällen var jag barnvakt.
Vi kollade på filmen "the help" och jag satt i tårar i slutet. Den var faktiskt väldigt bra. Den handlade om hur mörkhyade kvinnor blev behandlade när de jobbade som hushållerskor till vita kvinnor. Vid tandborstningen så hade barnen krig så de slutade med att den ena hade mordtankar och den andra stod och grät.
Fick sitta och krama om Maddie och prata med henne tills hon hade lugnat ner sig, slutat gråta och kunde sova. Då var de bara att gå och ner till Anoushka för att reda ut saker med henne. Maddie retar gallfeber påp henne och jag kan förstå de, hon är underbar men hon är en retsticka och så fort hon tror att ingen är i närheten så kan hon vara jätte jobbig mot sin syster. Fick sitta och förklara att detta är fullt normalt. Jag och Maja bråkade sjukt mycket när vi var små och när jag berättade lite så satt hon och skratta till slut.
Idag var det morsdag så idag har vi lagat mat halva dagen och andra halvan av dagen så ar jag suttit och hjälpt Anoushka med hennes läxa. Dom missar två veckor av skolan så hon måste bli klar med en uppift om shakespear två veckor innan de andra i klassen. Hon skulle ha jobbat på den hela veckan men allt hon tydligen gjort var att kopiera ut fakta från olika hemsidor som hon kunde printa ut och läsa... Jag kunde ju inte göra läxan åt henne direkt så jag satt och skrev ner de hon sa på hennes datorn medans hon satt med min och letade fakta hon ville använda sig av.
Nu är det strycka skolskjortor, fixa lunchbokar som gäller innan allt inför imorgon är fixat. Jätte roligt när man bara vill krypa ner under täcket med en bok...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0