Update...

Nu var det två veckor sedan jag skrev mitt senaste inlägg... Haha woopsi! Jag har bara inte haft någon större lust att blogga. Jag är klar med alla mina Cambridge prov och allt viktigt i skolan. Det har regnat en hel del de senaste två veckorna så att släpa med sig kameran eller över huvudtaget gå utanför huset har inte vart så lockande. Förra helgen sov jag över hos en kompis på fredagen och på lördagen var jag på bio med en annan kompis som sov hos mig. På söndagen åt vi sushi och strosade runt i regnet inn och ut i affärer. Denna veckan har varit riktigt jobbig. Anoushkas kompis har bott här hela veckan och i måndags... phuu jag tyckte synd om migsjälv för alla tre barnen var i eld och lågor på grund av detta. Dom var helt vilda och dom vägrade att lyssna på ett ord av vad jag sa. Jag fick lyfta bort Anoushka från Millie fem sex gånger för att Anoushka tyckte att det var jätte kul att hoppa på henne och brotta ner henne...
I torsdags hade jag fyra barn att ha koll på för då var ytterligare en kompis här hela dagen för hennes föräldrar var borta. Underbart! Fiona har varit i USA i nästan två veckor och kom hem fredag morgon. Igår var något av en befrielse. Så skönt att få andas utan att ha massa barn som klänger på mig bara för att "det är roligt". Maddie skulle iväg och kolla på Cricket med skolan och de andra två hade drama lektion så jag hann till och med bli uttråkad innan jag skulle möta upp Catarina och Maria fö ratt åka hem till Thais. Det var jag, en italiensk och 12 spanjorer... Det var bara Maria, Thais och en av Thais kompisar som kunde prata engelska... Gissa vem som fick huvudvärk av att försöka använda sin skolspanska...
Thais pojkvän hade fixat så att hennes föräldrar och 7 av hennes kompisar kom och hälsade på som en överrasknings 25-års present. Gick dock inte helt enligt planerna för hon råkade komma hem ganska mycket för tidigt så vi fick inte gömma oss och skricka SUPRISE... Så vi missade när hon började gråta av lycka. Jag förstår henne, hon har bott i england i snart tre år nu och hon träffar inte dem så ofta.
Sen på kvällen drog vi ut, mötte upp fransyskorna och hade party all night. Träffade på Charlie så stod och pratade med honom ganska länge. Fick honom att dricka en paraply drink med mig :) Paraplyt hamnade senare i mitt hår... hmmm! Han ska tydligen flytta tillbaka till södra england denna veckan så det var förmodligen sista gången jag träffade honom. Ganska kul när han skulle gå, han fick en kram och så försökte vi klura ut om vi skulle ses någon mer gång men kom fram till att vi förmodligen aldrig mer kommer att träffas. Men han är inte direkt någon jag kommer sakna. Han är en sådan där kompis man har för stunden. Det låter deprimerande men vi alla har dem, kompisar som är roliga att umgås med när vi väl ses men jag skulle förmodligen inte åka till england för att hälsa på honom direkt.
Ne nu ska jag sluta skriva... Sitter i min säng, lyssnar på regnet som smattrar mot taket (mitt rum är vindsvåningen) och äter svenska godis som världens bästa pojkvän har skickat till mig på posten. Gissa vem som blev överlycklig när hon hitade ett paket nere i köket med mitt namn på som var fyllt med godis. SVENSKT godis! Haha ni anar inte hur mycket man saknar svenskt godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0