Festande

Vad har hänt i veckan... hmm? Verkligen inget speciellt som jag kan komma på. Det vanliga bara, varit i skola, skött mina aupair syslor, tränat osv. Min helg har varit fullt planerad dock. I fredags kom Julia in till stan och så fikade vi med tre andra tjejer innan det blev lite klädshopping. Alltid kul att köpa en ny klänning varje gång man ska ut... Hehe kanske inte varje gång men lite då och då iaf. Köpte en klänning med färgglada paljetter. Jag tycker om att se ut som en present med massa olika presentsnören. Den fina beskrivningen har mina klänningar fått några gånger. Men jag är ingen stort fan av svarta klännigar. Det är väldigt snyggt men jag trivs bäst i färger.
Det var Laure's födelsedag förra veckan men det blev att vi firade den i fredags. Det var som vanligt toppen kul. Jag, Julia och Laure tog en tripp in till toaletten och träffade Precious. En dam som jobbar där in varje helg och är störtskön. Vi brukar alltid få lollipops och ha knäppa samtal med henne. Vad hände mera... Haha det hände en massa saker. Snackade med folk, dansade på dansgolvet - hittade en strippstång och jag lyckades åstakomma ett brännmärke på mitt knä. Det ser ju så lätt ut när dom snurrar runt på dom så jag tänkte att jag skulle testa... (detta var ingen fylle grej, det var precis i början av kvällen), snackade mer med främligar, drack vin och söta drinkar.
Men hinner med mycket på en kväll. Jag hann med att byta skor fram och tillbaka också. Förstår inte det roliga med att dansa i höga skor. Visst det är snyggt och det funkar toppen att gå i men att dansa... Vill man åstakomma kramp i fötterna så får man de men jag tar hellre med mig ballerinas som jag kan byta lite med om man ska ut och skutta runt.
Bilden är dock från lite senare på kvällen. Jag hade dessutom mina låga skor på mig i mitt försök att snurra runt. Jag vill ju inte ta självmord. Tyngdkraften drog mig ner väldigt ograsiöst och jag är fortfarande imponerad över hur de nu gör...
Julia sov över här och så tog hon sig till sin buss vid tre tiden. Då tog jag det lugnt i en timma innan det bar av hem till Maria för att byta om och sen dra till Carolina. Cynthia flyttade till London idag så vi hade en avskedsmiddag och utgång igår. Jag är inte alls byggd för att vara ute två kvällar :P Haha världens mes joo jag vet. Ne men jag är jobbigt trött idag. I vilket fall som helst. Vi gjorde Paella, sangrias, moijtos och åt en god kaka som Carolina hade bakat. Jag fick höra väldigt mycket spanska under kvällens gång så när Carolinas killes (engelsk) kompisar tittade in så slutade de med att jag satt och pratade med dom ganska mycket istället. Jag började bli trött på att försöka lista ut vad de pratade om. Så länge de inte förde en konversation med mig så pratade de mest spanska för det är ju enklare. Haha så när jag stod och pratade med en person så hördes det högljud spanska i bakgrunden. Dom pratar läskigt fort, förstår inte hur de gör de. Kan inte prata så fort på långa vägar...
Senare på kvällen så var det ännu en utgång som nalkades. Det första som hände var att en helt främmade kille kommer fram och kramar mig och säger : yoooouuuuuu are beeeeautifuuuuuul! och sen famlar vidare till en helt annan tjej och börjar krama henne och hon tittade på mig som att hon ville säga "ta bort din kompis från mig". Då var klockan kanske halv 12... ? Haha jag fattade ingenting, jag tror att han var väldigt full annars vetifan, knepig kille. Fast jag tog en taxi hem vid två tiden. Hade inte alls lust att festa til klockan fyra.

Kommentarer
Postat av: vendela

grymt snygg klänning. kom hem snart va? saknar dig!!

2012-01-22 @ 20:44:49
URL: http://mokey.blogg.se/
Postat av: vendela

grymt snygg klänning. kom hem snart va? saknar dig!!

2012-01-22 @ 20:45:19
URL: http://mokey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0