Hjälp! haha jag blir överkörd av människor

Åhh jag kom precis in igen efter en trip till bakerstreet och irrat runt där lite. Och innan de så var jag på shoppingcentret här och hittade en klänning som jag fick med mig ut ur affären. Hittade även lite andra saker där inne men jag har två dagar till på mig att köpa saker. Fast jag behöver iofs inte köpa för mycket. Ne nu bara svammlar jag igen...

Jag kom precis fram till varför jag tycker bättre om mindre städer; dom är inte så överfulla med folk. Vart man än vände sig så stod de människor i vägen. I rulltrappan så har dom ett roligt system. Om man vill stå stilla och bara åka med så står man på höger sida och om man står på vänster sida så måste man gå samtidigt. Det tog några sura miner och folk som gick "slalom" runt mig innan jag förstod detta. När jag skulle åka ner i en rulltrappa på ett ställe så funkade inte denna regel. Det stod två personer per trappsteg. Det var lite läskigt vad mycket folk det var. Sen går precis alla runt och antingen läser tidningen eller kolla på mobilen. Jag fick akta mig för att folket inte skulla gå på mig. Fast de hände titt som tätt i vilket fall...
Nu har jag bytt om till lite mer uppklädda kläder och ska ner till resturangen och äta något hade jag tänkt. Sen är klockan kanske tillräckligt mycket för att möta Bruna och Simon någonstans. Jag känner mig duktig med mina nya tunnelbana kunskaper. Det går förvånandsvärt enkelt att hitta. Fast nu skriver jag bara för att igen... Byebye
Nu vet jag dessutom varför alla går runt med tidningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0