Fyra dagar i Polen med mamma

Vad kan man säga om vår weekend till Polen. Det var KALLT ! Haha jag fick en smärre chock när jag landade och såg massa snö.

Vi bodde på Hilton i Gdansk och bara hade de mysigt. Åt goda middagar, var på spa och allt de där man ska göra när man har en mysig semester. Känns dock som om jag gått ett ton av alla mat vi ätit. Och alla efterrätter som jag satte i mig utan att blinka... Hmmm, min favorit resturang var nog ändå sushi stället som låg längst bryggan precis brevid hotellet. Det var väldigt gott och stört mysig stämning där inne.
Jag skulle få choklad massage och han gav mig en handduk och ett papperstyg bit med gunniband på. Jag frågade vad jag skulle ha den till och han visade med händerna att jag skulle ha den runt höfterna. Min förvirrade tanke var; aha, jag ska sätta den runt höfterna så jag skyddar trosorna. Sen fick jag gå in i ett badrum och byta om. När jag skulle sätta på mig denna pappers bit så upptäcker jag till min förskräckelse att det är ett par trosor. Stringtrosor... Jag trodde att jag skulle dö. Mamma som satt utanför badrummet i sin pedikyr stol fick höra mitt lite halvt panikaktiga skratt. Jag skulle lägga mig på en bänk i enbart ett par string i papper(!) som inte satt speciellt bra och det var en kille som skulle ge mig massagen. Men det hela gick panikfritt för jag hade en handduk över mig hela tiden som täckte hela mig förutom den delen han masserade för tillfället. Skulle vilja säga att det var väldigt anslappnande och sen så luktade jag choklad hela dagen även fast jag duschade av de.
Vi var på en marknad och köpte lite pälssaker som både Maddie och Anoushka fick rysningar för. "Ohhhh LINA you have a rabbit around your neck! That's sooo freaky..." Men jag älskar min halsduk och min poncho. Dom är väldigt mjuka och mysiga så småbarnen och alla andra som ogillar de får säga vad de vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0