Min helg i korthet

Detta är för din skull syrran, bara för att du inte ska komma hit och slå mig...

De har hänt massa saker under de senaste dagarna som jag inte orkar skriva om. Annars kommer de här inlägget bli en mil långt... Anyway, i korthet. Jag träffade de andra två Au Pairerna i lördags och var med dem tekniskt sett hela dagen och kvällen. Dom är trevliga och enkla personer, inte allt för komplicerade. Vi kilade runt på stan, in och ut genom affärer på jakt efter saker som vi behövde köpa. Sam var helt omöjlig när de gällde klädfronten :P Han skulle ha en stickad/virkad cardigan. Den skulle vara grå, inte för mörk grå, den fick inte vara sticksig, inga fickor, inte för tjock, inte för tunn, inte för sportig ovs... Haha de va omöjligt.


Igår var jag på ett silver bröllop hos våra grannar, Terry och Heather. Det var massor av folk där i olika åldrar och de va toppen mysigt även fast de va iskallt och lite halvregnigt, vi spenderade mesta tiden ute i ett partytält. De va folk i min ålder också, Marias kompiars mestadels. De flesta av dem var jätte trevliga, några var lite småknepiga men man kan inte förvänta sig allt för mycket. De flesta av dom i min ålder kom på slutet, men i början var de en kille som kallade för JeJe (engelsk uttal såklart) som var jätte, jätte gullig. Självklart så skulle han vara sexton år gammal, fast jag hade nog gissat på 18 utan problem för han såg äldre ut:P Han pratade jag med ganska mycket i början och han var trevlig och så men man märkte på hans värderingar att han bara var sexton år. Vilket gjorde honom besviken, han var tydligen stolt över alltid bli behandlad som en artonåring :P Samtidigt, jag hade lätt kunnat vara med honom om han vart två år äldre, jag vill inte riktigt hänga med honom och hans sextonåringar till kompisar :)

Joanne och hennes kompisar var iaf samma ålder som mig. En kille som hette John fick mig att försöka lära honom lite svenska och fann det mycket underhållande att de svenska ordet för "pee" är "kiss". De slutade med att han gick runt och sa: " can u hold my öl, I need a kiss". De va underhållande att se de allas förundrande ansiktsuttryck när han gick runt och sa så :)

Idag har jag spenderat min tid med att först gå in till stan med kidsen för att köpa skolprylar. Skoluniforms skjortor och pennor stod på inköpslistan. Sen blev de en fika på Café Nero, deras chai latte var stört god :)


Kommentarer
Postat av: monsieursnob

I can be very complicated if I want, you know!

For the cardigan, it's just when I have one thing in mind, is's hard to do compromises^^

Anyway, it was very cool last day and I looking forward to seeing you, Lina and Gunhild :)

(just for show you how I can be complicated : For you, be simple is bettre to be complicated?)

LOVE

2011-09-06 @ 00:37:34
Postat av: lina

Haha I think I prefer simpel :)

2011-09-06 @ 01:14:35
URL: http://linaannisofi.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

allt bra med dej? jättefin blogg!!

2011-09-06 @ 20:21:04
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0