26 september

Stressig dag till tusen. Allt jag försökt göra idag har tagit fyra gånger så lång tid. Efter att ha lämnat Maddie i skolan så var de hem och fixa mina Au Pair syslor som idag bestod av att stryka kläder. För ovanlighetensskull... noot. Jag är trött på att stryka kläder, de är tråkigt och enformigt. Anyway, jag gick och handlade middag och sen bar de av till skolan som bestod av en underbar blandning av gramatik och läsa texter. Dvs inte alls en rolig lektion. Både min lärare och killen som fixade mitt Studentscard berättade för mig att jag har samma efternamn som en känd amerikansk sångare. Harry Nilsson. Kände mig som ett fån som inte hade en aning om vem han var.

Efter skolan så var det hämta upp Maddie från hennes skola som stod på schemat. De hade vart en olycka med en cyklist och en lastbil 100 meter från skolan så vägarna var nästintill helt avspärrade. De var två helikoptrar och två ambulanser och minst fem polisbilar. Plus en massa polistanter som stod och ändrade riktning på trafiken. De var lite obehagligt att se allt detta.

Sen så hängde vi i parken med Maria (spansk Au Pair) och hennes minsta barn. Fick höra både skvaller och gnäll om killar :P Vissa killar (och tjejer) är komplicerade.

Resterande delen av min dag har varit ganska så alldaglig, inget speciellt med den. Nu ska jag gå ner och kolla på TV med Maddie innan de är bedtime för henne.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0