Det är inte regn. Det är flytande solsken.

Det har varit 26 grader varmt här idag och jag har gått runt i shorts och linne. De va varmt här igår med och de ska fortsätta såhär hela veckan. Haha förstår inte hur tusen vi kan ha över 20 grader i slutet på september? Helt knasigt, men de är som dom säger här i England; om du inte gillar vädret, vänta i fem minuter. Dvs att vädret växlar konstant. Vilket är väldigt störande ibland när man går ut med för varma eller för kalla kläder.

Inget spännande idag, engelska lektion och sen gick jag till banken. Jag har fått min egna bankman som jag ska träffa imorgon. Han heter Phil (om nån är intresserad) och är väldigt trevlig och hjälpsam. Jag kanske får ett engelsk bankkonto imorgon om allt går efter planerna. Om inte psykot nere i receptionen hoppar på mig först... De va en man som jag träffade idag när jag väntade på min tur som började prata med mig och de va två jobbiga saker med honom. För de första så fattade man inte ett ord av vad han sa om man inte koncentrerade sig väldigt mycket (avskyr dialekter) och för de andra så var han ett psykfall. Efter ett tag så kom en kvinna som jobbade på banken och räddade mig från att behöva nicka och se intresserad ut. Hon kom och hämtade mig och bad mig gå till andra sidan salen och vänta där samtidigt som hon gav mig en menande blick mot mannen med höjda ögonbryn.

Jag hittade föresten Daim choklad i en affär idag, gissa om jag blev glad. Han i affären skrattade åt mig för jag var i helt extas när jag skulle betala. Där kom jag med en massa godis och en flaska vatten och såg underligt gald ut samtidigt som jag tyckte att de va nödvändigt att berätta för honom att dom har för mycketr mynt i de här landet och de ända mynten är bra för är att köpa godis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0