Studying, I am not mad

Jag hittade en bok "behavioural and Cognitive Psychotherapy" postad till Jez för lite mer än en timma sen. Nu sitter jag här som en nörd med boken som Jez gav till mig, en kopp te, ett antekningsblock, en ordbok och google translate. Jez bara skrattade åt mig när jag satte mig och började läsa ur en forskningsbok... Han adderade till alla andra knäppa saker. Han varnade mig lite snällt att jag skulle hålla avstånd till de jag läste, fattade inte riktigt vad han menade med de men strunt samma.

Måste säga att de fanns stört många ord som jag aldrig sett innan och när jag kollade upp vad de betydde så gjorde de mig inte heller direkt klokare. Hel underliga ord som Jez sa att ingen använde. Förutom forskare när de skriver psykologiska rapporter. Men de jag förstår ur boken är intressant, gosh... Jag saknar skolan, saknar att faktiskt lära mig nått onödigt som jag förmodligen aldrig kommer använda. Därför sysselsätter jag mig med att lära mig engelska ord som jag aldrig någonsin kommer använda. Men vem vet.. Nån dag kanske jag blir en grym psykolog och flyttar till england. Inte för att jag ska plugga psykologi men ändå, men kan ju alltid sätta sig in i ett senarie där jag faktisk skulle kunna få användning för orden. Fast de kanske man kan få i lagtexter också. Ne nu sitter jag här och för en vacker monolog för mig själv och inbillar mig att nån annan ska förstå mina tankar. De är jätte tråkigt att inte ha nån att dela med mig av mina förvirrade tankar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0