Förvirrad till tusen

Det är verkligen synd om mig, jag är döende sjuk! Okey kanske inte döende men jag har feber och jag är en gås. (hih, gåshud, fattar ni?) Men ibland behöver jag sjukdagar för att hinna stanna upp och tänka igenom saker. Som vad jag vill göra med mitt liv till exempel. När vi satt och åt pratade vi om olika Au Pairer och deras olika beslut. Vissa trivdes inte all, andra älskade de och vissa var bara för jobbiga så att familjerna skickar hem dem osv och vi pratade också om vad jag ville göra efter, när jag åker hem igen. Helt ärligt, jag vet inte längre...

Nästa år står jag i valet och kvalet i vad jag vill läsa. Jag har alltid velat läsa juridik men jag vet inte om de var för att jag brinner för ämnet eller om det bara för att de lät bra. Jag har nog kanske insett lite nu när jag har haft lite tid att tänka igenom efter att faktiskt kommit in på linjen jag ville läsa. Men jag är inte säker, kanske ville jag mest läsa de fäör att de lät bra, för att de lät ambitöst. Nått jag alltid velat är att vara "perfekt". Att altid ställa upp för andra, att undvika snedsteg i största mån och ibland göra saker bara för att de verkade bra även fast jag egentligen hatade varenda minut av de. Som att vara Au Pair, helt ärligt, jag vet inte omjag gjorde de för att jag egentligen ville de utan mer för att de verkade ambitöst och för att de kompliterade min bild av att vara "duktig". Men att åka hit är inget som jag ångrar över huvudtaget. Jag både älskar de och avskyr de. Att behöva städa är väll ingen jätte hitt och vara iväg från alla mina kompisar suger men samtidigt så är de en grym erfarenhet som jag alltid kommer ha med mig. Det är kul att vara en del av något nytt, vara en del av en nya familj och varje dag lära mig massa nya saker. Ibland vill jag bara vara hemma i Sverige, i mitt egna rum och bland alla mina kompisar men samtidigt så vil jag inte lämna de som jag vet ligger framför mig här i England. Jag är bara väldigt förvirrad just nu. Blir bättre när jag blir frisk igen, svamlar inte lika mycket då.

Ne, punkt slut på mina djupa tankar. Nu ska jag bädda ner mig under täcket och sätter planen "bli frisk" i verk.

God Natt alla knasiga människor där hemma i en annan tidszon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0