First school day

Hej hej där. Idag har jag haft min första lektion. Den var mycket trevlig, vi fick prata massa med varandra. Dock va de andras engelska en nivå under min så jag ska flytta upp en grupp. Hamnade i fel grupp tydligen. Fast de gjorde inte så mycket. Jag träffade en spansk tjej som hette Thais och henne ska jag träffa igen i helgen, vi har sagt att vi ska ut :) Jag, Thais och hennes andra spanska kompis. Gunhild och Loan är oxå välkomna om de vill följa med så ska prata med dem också.

Anyway, lektionen var bara en intruduktion som gick ut på att alla skulle lära känna varandra lite i gruppen. Efter lektionen så strosade jag runt lite i stan och så köpte jag en ny primer. Där inne fick jag även testa på när en tant plåga mig genom att rycka bort halva mina ögonbryn men en ulltråd:P Tro de eller ej men me va en upplevelse. De såg intressant ut när dom gjorde de på en annan tjej så jag bestämde mig lite så där impulsivt att ställa mig i kön till att fixa ögonbrynen. Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om mina nya mycket smalare ögonbryn ännu men de kunde ju inte direkt bli så himlans mycket värre än innan iaf... Att ha en virvel i ögonbrynet är mycket irriterande. Väldigt intressant för alla andra att veta vad jag gör här borta.

Nu bilr de iaf lite lunch innan jag ska hämta upp Maddie från skolan. Jag har inte alls lust med de... Känner för att krypa ner under en filt framför en film. De är en av de smämsta sakerna med att vara Au Pair, att inte alltid kunna bestämma vad man vill göra. Man har ju lixom specifika tider man måste göra saker. Ibland så vill man bara inte göra de sakerna...

Jag imorse på väg till skolan med Maddie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0