Varför mår man dåligt av att veta om att saker är onyttigt?

Efter att ha hjälpt Maja med hennes engelska läxa så känner jag mig nu ganska duktig. Bokstavligt talat gjort om Majas läxa. Hennes text var bra men behövdes struktureras om ganska mycket. Så ägnade ett tag till de. Faktiskt anska kul att göra läxa, jag saknar att ha en skrivuppgift. Knepigt? Hihi lite jag vet. Innerst inne så är jag en pluggis...

Jag har fortfarande lite dåligt samvete efter Fiona och Jez's samtal vid middagen. Det handlade om mat. Jez är på diet och Fiona tycker att han är rubbish rent ut sagt. Haha, de är ganska underhållande att lyssna på när dom argumenterar ibland. Det slutade med att Fiona plockade fram sina WeightWatcher böcker som jag och Jez dök ner våra huvuden bland. Jag satt mest och blev äcklad av hur onyttig all mat är. Vad tusan ska man äta? Jag kan ju inte leva på frukt och grönsaker... Jag får inte änns äta nötter om man nu skulle gå efter den diet metoden. Mår lite dåligt över mig själv :P Eller nja kanske inte dåligt för jag har ju börjat träna vilket är ovanligt duktigt för att vara mig. Ska nog hålla mig till mitt vanliga inbyggda LCHF tänk istället för de där hemska dieten. Jag gillar den dieten, eller de är mer av en livsstil. Inte för att jag är speciellt bra på att hålla mig till den men den är bra. Man får äta ost, grädde och allt annat sånt där men man får inte äta kolhydrater. Jag kan leva utan pasta och potatis, speciellt utan potatis. Tycker inte änns speciellt mycket om potatis. Jag vill inte änns gå på diet men iaf. Man blir äcklad av att veta hur onyttiga saker som man stoppar i sig.

Jag köpte en drickyogurt efter träningen i morse och den åkte i soptunnan efter en klunk. Den smakade socker, rent socker. De va länge sen jag drack nått så sött. De var bara äckligt. Inte direkt det man känner för att dricka precis efter man tränat. Helt meningslöst att träna om man bara ska stoppa i sig samma mängd kalorier inom loppet av 10 min.

Imorgon ska jag träffa las spanish girls klockan nio på gymmet. Visst är jag duktig. Haha, Bruna trodde kanppt på mig. Hon funderade över vem som facerapat min facebook eller om jag bara skämtade. Hihi. Måste hålla med om att de är oväntat men nån gång måste man ju ta tag i sitt liv och de kan lika gärna vara när man bor 15 minuter bort. Om man går vill säga. Jag har ingen ursäkt till att inte gå och träna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0