Uppdatering för två dagar!

Nu känner jag mig dålig, jag som vart så himlans duktig på att skriva saker i min blogg... I vilket fall som helst, igår träffade jag en svensk tjej som heter Josefin. Ni ska bara veta hur underligt de kändes att prata svenska när alla runt omkring mig pratade engelska. Jag höll inte räkningen på hur många meningar jag började på engelska, vilket jag nu bittert ångrar. Jag har blivigt så van med att prata engelska att jag blandar med att tänka på engelska och svenska. Så om jag är tyst en stund och hör folk runt om mig prata engelska så är de nästan omöjligt att börja på svenska. Tro mig, tungrörelserna blir helt fel.

En annan sak som är rolig är att man kan träna sin tunga. Jag försökte lära kidsen att vika sin tunga på de där knepiga sättet och de slutade med att jag fick kramp i tungan. Jag visste inte att man kunde få de :P

I alla fall, Josefin var mycket trevlig och vi vandrade runt i stan och åt lunch på mitt favoritställe som jag inte kan stava till (la precis ner en stund på att försöka innan jag gav upp). Sen spenderade vi för lång tid på HM för att Josefin behövde lite nya baskläder. Men vi hittade mer saker inne på Primark så de va onödigt att spendera så mycket tid på HM som ändå inte är roligt. Jag hittade en jätte söt klänning som jag testade. Den var hemsk på, alldeles för liten över brösten. De va nog första gången de hände, de är inte så att mina bröst är speciellt stora, snarare tvärtom. Så från och med nu så dissar jag HM. Förresten, jag köpte världens mysigaste fleesbyxor inne på primark. Dom var typ gratis och hur mjuka som helst. Det gick inte att inte köpa dem! Tro mig, dom är helt underbara att ha på sig på kvällen innan man ska sova.

Idag har jag hunnit med ganska mycket faktiskt, produktiv dag. Jag träffade Maria på Maddies skola så jag följde med henne hem en stund innan jag skulle till engelska lektionen. Hon lyckades övertala mig att skaffa ett gymkort på samma gym som henne och Thais. De ni, jag ska köpa ett gymkort imorgon och så ska jag gå och träna! Om nån undrar vad som hände där så vet jag inte. Jag har inget vettigt svar på de. Jag undrar faktiskt de själv. Haha men imorgon klockan 12 ska jag infinna mig på gymmet. Jätte duktig känner jag mig nu.

Hemma hos Maria så fanns det tre katter! En är fortfarande bebis, gissa om mitt hjärta smälte. Jag saknar min katt mer än allt annat i världen. Nästan iaf. Åhh Chico, plutten är fortfarande i sverige och elaka Maja tar hand om dig...

 

På morgonen är jag osminkad och så sätter jag alltid på mig något mysigt och varmt men nu är de så underligt väder här så man måste byta om och sätta på sig något kallare vid 12 tiden. Men vädret ska bli kallare i veckan igan, snyft! Vem vill inte ha 26 grader i oktober? DE har varit underbart men jag hade inte så mycket sommarkläder med mig så jag hade lite jobbigt när jag skulle välja kläder... Idag har jag gått runt i en vit skjorta och short utan att frusit.

Nu ska jag sova, tänkte gå upp och göra pankakor till frukost för barnen imorgon så då måste jag gå upp tidigare. Men jag känner för att lägga mig tidigt idag och då kan jag lika gärna gå upp tidigt och göra nått produktivit.

XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0