Jag känner mig (o)nyttig

Igår förmiddag hängde jag hemma hos Lucas. När jag kom hem till honom så låg han fortfarande i sängen. Även fast jag ringde och förvarnade honom när jag satt på färjan bara för att dubbelkolla att han var vaken. Jag fick upp honom ur sängen när jag lockade med att jag hade med mig godis som han fick äta till frukost. Haha, fast han hade nog gått upp iaf. Elva är ju tidigt för honom när han är ledig :) Deras nya hundvalp är ju de sötaste som finns. Jag är jättekär (ingen särskrivning, visst är jag duktig Lucas?) i lilla Figaro. Sen hade jag och Lucas en traditionell onyttig maträtt. Dock inga nuggets på donken mitt i natten den här gången... Det är annars vår vanliga grej :P Lucas satt och mabbade min stavning på bloggen. Visst elakt, jag kanske inte är världsbäst på att stava. Snarare helt värdelös på de men ändå. 

När jag kom hem igen så kom fredrika hit. Hon var här en stund innan hon åkte ner till sitt föräldrar möte på seglingen. Jag och mammi förberedde mat och fixade lite saker tills hon kom hit igen. Det var mysigt att träffa Fredrika igen, jag har verkligen saknat min tokstolle en massa. Även fast jag pratat med henne flera gånger i veckan :) Vi kollade på en mysig film som hette Definitly Maybe. Fredrika somnade som vanligt före mig och jag hade nöjet att få lyssna lite på när hon snarkade. Hihihi det var underhållande och jag har det inspelat på min mobil. Fast det var bara de första tio minuterna hon snarkade lite lätt, så går det när man är förskyld.





Idag har jag lunchat med August i Haga på ett mysigt lunchställe. Som alltid när man är med August så går tiden grymt fort :) Jag var nära på at missa parkeringstiden... Vi pratade om allt möjligt, allt ifrån klädstilar, handbollsspelare vi inte vill prata om, vad man ska göra om några år, nollningsfester, "The game" och hur man raggar.... Om en tjej håller ögonkontakt med en kille (främmande) i mer än tre sekunder så borde det funka att bara gå fram och kyssa henne. För helt ärligt, om man inte är intresserad så håller man inte ögonkontakt med en kille på andra sidan baren så länge. Det hade vart kul att få någon att testa de. Haha :)

Sen hade vi även en knepig konversation om ord. Svenska ordet lagom var dagens förvirring. Vad är definationen av lagom lixom? Lixom är dessutom ett göteborgs ord. Haha vilka samtalsämnen vi har ibland.

När vi var påväg ut från stället så säger jag "gud vad jag saknar människor med stil, lixom bara snygga människor... Och då bryter Oskar Holmström in och säger nått i stil med "sånna som mig då?". Haha innan jag fattade att det var Oskar så undrade jag vem tusan som bryter in och säger nått sånt i nåns mening. Haha gud va länge sen det var jag såg honom. Han och August gick tydligen samma linje, fats dom hade ingen koll på varandra sen innan.

När jag kramat August hejdå för att låta honom gå tillbaka till sina studeier så hoppade jag in i bilen och åkte till Arez jobb, Kållebagar'n för at hälsa på och prata lite med honom. Han tvingade i mig en vanlijbulle och visade mig (på internet) kakor gjorda på proteinpulver(?). Dom kan la inte vara goda, eller? Jag var desstom tvungen att bevisa för Arez att jag visst använder jeans. Han hade fått för sig att jag aldrig använder de och de stämmer ju inte riktigt :)

När jag satte mig i bilen för att åka hem så hamnade jag i en vacker trafikkö. Min underhållning var att (på ett trafiksäkert sätt, oroa dig inte mammi) byta fil för att hela tiden åka i den snabbaste. Nått måste man ju göra, det är ju tråkigt att sitta stilla i en kö när filen brevid mig rör sig. Så det fick bli bli bilturens undehållning, radio är nästan tråkigt nu när BBC Radio 1 inte finns. Han som pratar där är ju så fruktansvärt rolig.


Jag ser lite skev ut på den här bilden :O haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0