Rugby Breakfast

Det verkar som alla i England är besatta av Rugby... Eller iaf våra grannar och Jez. Idag så var de tve familjer här och kollade på Rugby och åt frukost. Daisy fyllde dessutom 11 år idag så jag hade gjort en tårta tilln henne. De var min underhållning igår kväll när jag inte hade nått bättre för mig. Så jag ställde mig klockan 10 och började baka en tårta. Ibland undrar man själv hur man tänker. Tårtan var iaf god så det var värt de.

Måste säga att Rygby faktiskt var kul att kolla på. Fotboll kan slänga sig i väggen för den sporten sjönk nu ännu längre ner på min lista av sporter som är underhållande att titta på. Jag vet inte vilken sport som är på topp dock, de finns nog ingen sport som jag finner speciellt underhållande men Rugby var faktiskt ganska kul att kolla på. Plus att alla som spelar har sjuka kroppar. Rugby är tydligen även känt bland tjejerna för den så kallade "rugby-posen". Den går ut på att killen står framåtlutad så man får en "perfekt" syn av hans rumpa. Dock kan jag inte säga att jag är speciellt besatt av rumpor som många andra tjejer. Jag förstår bara inte riktigt hela grejen. Överkroppen är viktigtare för mig om de va nån som tyckte att de va intressant att veta.

Jag kollade bara på andra halvleken och till en början låg de under med 3-12. Hopplöst vad dåliga England är tänkte jag fast jag fick snabbt lära mig att olika mål är värda olika mycket. Som i basket typ. Matchen slutade med att England van med 14-12. Sista målet kom 3 min innan avslut och det var en fempoängare. Det resulterade i att alla förutom jag började skrika YEEEEESSSS!!! Hahaha och där satt jag som ett levande frågetecken och inte fattade någonting. Precis som under föregående 30 minutrarna. "come on mate, take him down, TAKE HIM DOWN" "OOHH you Idiot, do something" "STOP HIM"

Haha, låt oss bara säga att jag måste plugga lite Rugby regler för de va kul att kolla på så jag får lära mig att förstå vad tusan de håller på med när de konstant brottas på planen. De påminner lite om en brottnigsmatch för dom flyger på varandra varje minut. Om man har bollen så är det ett säkert sätt att få hela motståndarlaget att slänga sig över än. Dvs jag skulle aldrig ställt mig på en rugbyplan med en boll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0