Hemma i Sverige

När jag kom in på Birminghams flygplats kände jag mig helt lost. Jez hade ju sagt att det var en relativt liten flygplats… Den var la inte överdrivet stor men varför placerar de olika check in diskarna på olika ställen? Jag skulle checka in min väska vid disk 117-120. Men Jag hittade bara disk 1-79. Det visade sig att jag var på hel fel sida av flygplatsen. Dom hade placerat diskarna väldigt ologiskt. Från den stora ingången började nr ett och sen till höger gick numrerna uppåt. Hur skulle jag då kunna veta att jag skulle gå i helt fel riktning i fem minuter innan jag kom fram till de högsta siffrorna… Jag blev lite stressad för som vanligt var jag lite sen så jag hade inte riktigt tid att leta efter rätt disk. Det kände väldigt ologiskt att gå mot fel håll.

I väskkontrollen så fick jag ta av mig mina skor?! Är det normalt? Jag har aldrig behövt göra de innan. Jag ifrågasatte dum som jag är ibland de och trodde att han skämtade. Sen när jag tittade ner och framåt inser jag att alla andra också fått ta av sig sina skor. Haha förvirrande ja!

Sen kom frågetecken nr 3. Jag hade inget Gate nr på min biljett. Så där irrade jag runt och letade efter en informations disk men rätt som det var så kom det upp ett Gate nr på Depature skylten.  Hela Birmingham händelsen var förvirrande för mig helt enkelt.  Åhh en sak som gjorde hela min förvirring ännu värre var när jag försökte förstå hur en kvinna tänkte. Hon hade på sig jeans, klackar och sen en magtröja. Jag kände ett väldigt stort behov av att ta en bild på henne bara för att bevara detta minne. Det var väldigt kul att se iaf.

Efter så där en timmas flygning så var jag iaf framme i Amsterdam. Där hann jag med en Starbucks fika bara för att testa deras Chai (tea) latte. När jag sa att jag ville ha en chai latte så tittade hon frågande på mig och sa ”chai TEA latte”? Den var iaf god så nu vet vi de. Jag kan överleva med starbucks jag med även fast jag inte tycker om kaffe.

Nu är jag iaf hemma i Sverige igen. I en hel vecka. Jag är överlycklig över detta. Dagens planer var att först äta middag med min familj och sen så ska jag ta mig ner till Lenning som har en ”hej då” fest. Dom ska ut och resa i Asien. Gissa om jag är avundsjuk. Så ikväll blir det att träffa lite kompisar och vara allmänt social. Hur det nu ska funka. Jag är stört trött, undra varför man blir så trött av att flyga?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0