Gårdagen

Vi åt lunch på Kingshead, en mysig pub inne i stan. De va lite roligt när vi beställde, de kändes som en kulturell sak. De två franskarna åt samma, spanskarna samma och vi skandinavier samma. Visst är de komisk? De va lite kul när vi kom fram till de. I vilket fall som helst, jag en god soppa. Jag är så less på bröd och pommes så jag vill spy på de.

Sen vandrade vi runt i staden och visade runt vår nya franska kompis. Gissa vad jag gjorde inne på primark (förutom att köpa en tröja)? .... Trumvirvel! Jag träffade två svenska tjejer. Dom gick förbi mig och pratade svenska så jag hejade på dem och så började vi prata. De va otippat, men tydligen så finns de några svenskar som bor här. Så dem får jag träffa nån dag :) Sen lekta jag försäljningsmodell för ett hårband och sen en soffa.

Senare på kvällen så gick vi ut, jag gjorde iordning mig hemma hos Maria innan och så tog vi en taxi till stan. Vi gick och hälsade på "the doorman" eller aa gymkillen (han är även dörrvakt) och han tittade underligt på oss när vi kom där jätte lyckliga och skrattandes. Han gjorde verkligen bort sig när han frågade mig om jag ville gå ut med honom. Nu så kommer ingen av oss göra de. Tjejkodex. Inte för att jag ville.

Vi började på bar 12, sen gick vi till Sin och sist till Tramps. När vi gick till Sin så började det regna... Illa eller hur. Det var en kille som var väldigt full som kom fram till mig och började babbla. Jag kan inte påstå att jag lyssnade men när hans kompis kom och drog bort honom med ett ursäktande leende stod Gunhild och skrattade. Den fulla killen hade tydligen sagt något om att jag var en sjöljungfru? Knepigt... Engelska människor är underliga eller hur. Vi träffade även på transvistiter, de va tre killar(tjejer) som var jätte snälla, vi har ett fint kort med dem. Dock så är de en väldigt mörk bild...

På sista stället vi var på så parade Maria ihop mig med en kille som tyckte om att prata om sig själv. Det var ganska bra för jag behövde inte säga så mycket, jag kände inte alls för att vara med honom. Men så blir de när ens kompis tycker om killens kompis. Då blev jag automatiskt ihop parad med honom. Paul tror jag han hette. Han håller på med triatlon, han var i Spanien förra veckan och tävlade. Han gör det dock bara som en hobby, eller han va tydligen duktig men inte proffs nivå. Så insatt blev jag i hans triatlon sak. Jag hade verkligen ingenting alls att prata med honom om. Jag har aldrig svårt att prata med folk men de han pratade om intresserade inte mig de minsta så de blev bara en knepig situation. Vi båda två pratade om saker som inte hade nån som helst betydelse för den andre. Haha lite knepigt...



Bilden på mig och Loan är från Gunhilds Blogg/facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0