Roadtrip till Bath

Jag gick upp tidigt idag. Det var inte alls kul att gå upp tidigt. Funderar på vad som händer med mina sovvanor? Jag behöver helt plötsligt mycket mer sömn än vanligt. Undra om jag håller på att bli sjuk?

Anyway, jag gick som sagt upp tidigt och duschade. När jag lockat halva håret och skulle spraya lite hårspray så kommer jag på att jag inte äger en hårspray här.. Haha och att väcka Fiona för att låna deras var ju inte direkt ett alternativ... Så mina lockar som var jätte fina på morgonen förstördes ganska snabbt...
Cyntia och Carolina hade försovit sig så innan vi kunde åka så spendeare jag, maria, loan och thais lite tid på tesco och åt frukost, tankade bilen och allt de där. Vi skulle möta de andra (vi hade två bilar) vid en rondell så vi passade på att ta lite bilder framför en fiiin bondgård medans vi väntade. Haha undra vad ägarna skulle sagt om dom såg oss där framför bondgården...
Efter ungefär sådär en och en halv timma så var vi framme i Bath. En jätte gullig stad. Dom hade massa affärer och saker att kolla på. Starbucks, Nero, Costa och en massa andra fik låg och lurade i krokarna. Dom hade en cool mini cooper bil ståendes inne på stan. Blir man inte lite sugen på att ha den? Sen hittade vi ännu fler tomte underkläder. Men vem tusan sätter på sig röda underkläder med vitt fluff på? Vi förstår inte hur engelska människor tänker.Vi hittade en jätte fin park som vi inte fick gå in i. Den var verkligen jätte fin. Dumma dom, dom kan ju inte göra så man måste först betala för att komma in och sen inte ha öppet. Fast det var nån som var depp för att parken var stängd än oss. Jag och Loan hittade en Starbucks mugg tillsammans med en tomm spritflaska utanför parkens ingång. Vi kom fram till att personen måste först planerat att ha en mysig kaffe stund i parken men sen upptäckt att den var stängd. Då blev det depptider tillsammans med lite starksprit. Japp. Mycket sannorlik eller vad säger ni?
Cyntia och Carolina gick i en kyrka och vi andra väntade utanför och tog lite bilder. Jag har inte speciellt stor lust att betala för att få kolla i en kyrka. Det är inte så jätte intressant. Vi hittade en blå gris som vi alla posade med. Den var söt. Efter jag kramat grisen ett tag och vi tagit lite bilder så hittade vi den fina parken. Vi tog lite mer bilder på muren till parken. Sen tog vi lite mera bilder borta vid muren vid floden. Haha att ta bilder var vår underhållning medans vi väntade på de andra två kyrknissarna.
Sen så gick vi runt i stan lite mera. Gjorde några försök med att kolla i affärer men det gick la sådär. Att gå sex tjejer och kolla i affärer funkar inte riktigt. Alla vill ju kolla i helt olika affärer och så måste man bara vänta på varandra hela tiden. Så shopping blev de inte direkt. Man jag köpte ett fin tjock/tunn tröja inne på HM med öppen rygg. Jag är väldigt negativ till HM just nu. Dom har ju samma saker här som vi har hemma. När man går inne i de stora affärerna så kan man hitta samma klänningar som jag sett hemma i sommras. Men när jag gick och väntade på de andra där inne så hittade jag en sak jag bara var tvungen att köpa. Jag menar 15 pund. Det är ju inte speciellt mycket för något man blev lite kär i. Fast den har jag inga bilder på så den kan jag visa någon annan dag.
Vi avslutade vår Bath vistelse med att fika på Starbucks. Har man inte Starbucks hemma så är det ju nästan ett måste att fika där när man hittar ett... Haha
Men nu ska jag dricka upp mitt te som förmodligen har blivit kallt (så får la låtsas som et är iste) och sen gå och lägga mig. Eller kanske inte lägga mig men göra något annat iaf. Klura ut vad jag ska ha mitt block jag köpte till... Jag kunde inte låta bli att köpa ett fint block i ett hantverksstånd. Han graverade in mitt namn i läderomslaget. Rosa/röd i färgen. Jag förstår inte vad det är med mig och fina block... Jag har en hel samling med fina block som är värdelösa att använda i skolan. Jag ångrar dock att jag inte köpte ett till block i en större storlek oxå. Dom var så himla fina.
Men nu ska jag sluta skriva. Har suttit här och skrivit och fixat med bilder ett tag(läs 50 minuter). Det är tidskrävande att skriva långa inlägg med mycket bilder. Måste säga att det är imponerande om någon orkar läsa igenom allt detta. (Förutom Fredrika, jag vet att du kommer bli överlycklig under morgondagens morgonlektion)
Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0