Tre månader idag

Vet ni vad, idag är det exakt tre månader sedan jag flyttade till England. Hela tre månader! Det är ganska stört ändå men det är ännu mer konstigt att jag fatiskt har massa månader kvar tills jag kan flytta hem igen. Min engelska har blivigt mycket bättre och min dialekt börjar luta åt det brittiska även om dom fortfarande tycker att den är mer amerikansk... Jag spenderade nästan två timmar igår med Maja i ett skype samtal för att hjälpa henne med ett tal. Det var ganska undehållande att påpeka alla misstag och alla självmordsbenägna tankar som hennes text innehöll.
Medans jag stod där i min eländiga lilla korvkiosk.. Haha det gick ju inte bara annat än att skratta åt den meningen.
Annars så hann jag med ganska mycket igår även om dagen inte var så händelserik. Vid halvtio kom en STOR tesco-shopping med mat som tog onödigt lång tid att packa upp. Sen var det bara att stress på lite smink och ta mig in till stan. Fikade med fyra kompisar innan min engelska lektion. Socker, killar, deras fylleångest "tappa bort varandra" historier från när dom festat i Birmingham och lite allt möjligt handlade vårt samlat om.
Nu är det time för lunch för mig så jag ska kila ner och slänga ihop något spännande. Det är inte så mycket på min agenda idag. Eller imorgon för den delen. Ska försöka börja lite smått på ett engelska tal vi snart ska hålla. Skulle vara skönt att få börjat på de och mörjligtvis gjort klart det helt i tid så jag kan öva lite på de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0