Blurrrre

Det känns som det borde vara söndag idag och inte lördag. Fast det är förmodligen för att jag började mig helg i torsdags när jag gick ut för att träffa Maria och hennes kompis Daria över ett (okey kanske två) glas vin. Det var jätte mysigt att komma ut lite. Veckodagarna denna veckan har gått sååå långsamt. Jag förstår inte vad som hände där riktigt. I lördags träffade jag Laure. Fransyska som kom hit för en vecka sedan. Vi åt middag (cesar sallad utan dressing, haha) och drack rosé och efter si sådär en timma så kom Loan och gjorde oss sällskap. Det är väldigt svårt att uttala franska namn. Eller Loan är inte så svårt men Laure.. För mig så var stavningen helt obegriplig. Hon uttalade sitt Lööörrrrr (lägg på en fransk brytning). Jag vet inte hur jag ska säga det på Engelska. Jag kan ju inte säga en mening på Engelska och bryta in med hennes namn på Franska. Det funkar ju bara inte.
Idag har jag träffat Josefin inne i stan och hon har fått gjort lite julklappsshopping. Jag måste med börja fundera på vad jag ska köpa för julklappar... Jag köpte inget speciellt, en rosa termos och två olika sorters te och en burk med varmchoklad. Jag älskar te affärer, dom är så himla mysiga. Jag börjar fundera på hur mitt hem kommer se ut i framtiden... Fyllt med olika te sorter och söta burkar av alla olika slag. Det är nästan så jag kan köpa något bara för att det är en fin burk. Spela roll hur det smakar, burkarna står ju för det mesta bara på hyllorna ändå.
Men nu ska jag sova. Klockan är två och jag har inte gjort något intressant sedan klockan 7. Jag har varit tvingad att kolla på en film om en hund. Som var förvånadsvärt underhållande. Patetiskt dålig på ett underhållande sätt. Ibland är det segt att vara barnvakt. Men för det mesta är det mysigt men när man måste kolla på filmer med pratande hundar så vill man bara gömma sig under täcket. Som jag ska göra nu. God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0