11-11-11 2011

Imorgon (om 20 minuter för mig) är det Rememberance Day. Dagen då man har en tyst minut klockan 11. Den elfte dagen, den elfte månaden klockan elva har man en tyst minut för alla som dött i krig sedan första världskriget. Jag hade aldrig hört talas om detta innan jag flyttade hit. Det är verkligen jätte stort här. Massvis med människor har gått runt med "poppins" för att hedra de döda. Poppins är en den blomma som först sägs växa på ett krigsfält. Jag vet inte hur sanningsenligt det är men det är därför de har den röda blomman. Nära mitt hus så finns det en stor park som är känd för något krig och där ligger just nu kransar med poppins för att hedra de som dött där.
Dagen har jag spenderat mestadels i stan. Jag har handlat födelsedagspresent till Arez som fyller år idag :) August fyller också år idag. Det gör Jez också så imorse var tjejerna uppe och sjöng för honom. Grattis till er alla tre!
Kameraaffärens fotoskrivare bråkade med mig. Eller inte bara med mig utan även med alla som var efter mig i kön. Den ville inte att jag skulle skriva ut min bild. Men nu har jag ett foto ståendes på mitt skrivbord som jag måste städa. Mitt rum behöver städas. Det ligger kläder på golvet och det är jobbigt för jag måste gå över dom hela tiden.
När jag var uppe i presentshoppandet så vägrade Lucas att hjälpa mig. Jaaa, bokstavligt talade vägrade. Han gjorde allt för att jävlas. Jag kände mig lite halvt hopplös. Jag var nära på att gå fram till någon random kille och be dom hjälpa mig men jag hittade ingen bra kandidat. Men som tur är har jag ju Fredrika som kan assistera mig i alla möjliga frågor. De värsta med att gå in och ut i alla olika affärer är att man hittar massa fina saker som man vill ha själv. Jag köpte en ny Bh och matchande trosor, ifall någon ville veta. Dom var urgulliga så kunde inte låta bli direkt.
Väskavdelningen är ju också lite jobbig att gå förbi. Jag har blivit förälskad i väskor nu på senare tiden. Jag vet inte vad som tagit åt mig. Jag har dock inte blivit besatt av skor, ännu iaf.
Så nu efter att ha sett senaste avsnittet av Glee, ett avsnitt av House och lite whatsup'ande så ska jag smida en hemlig plan som ingen får veta vad den handlar om. Annars är den ju inte hemlig... Och sen ska jag sova.
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0