Avskyr måndagar

Jag verkligen avskyr måndagar. Jag har iaf ingen skola idag för jag ska hålla tal på onsdag och den andra halvan av klassen har idag. Jag istter nu i min säng och försöker att undvika all städning jag har farmför mig nu på förmiddagen... Ursch säger jag bara. Kidsen lyckas alltid stöka ner sina rum något enormt under helgen. Denna helgen har även halva huset julpyntats och en julgran har släpats fram och tillbaka genom huset.
Det ligger granbarr på hela nedervåningen som jag måste damsuga upp, allt julpyssel ska läggas undan osv. Här har vi baksidan med att vara Au Pair. Städning efter en väldigt stökig familj. Det hade varit så mycket enklare om de var organiserade. Jag har fortfarande ingen koll på vart saker och ting ska ligga för dom har ingen speciell ordning på något. Fast jag tycker fortfarande om dom, dom är super mysiga även fast de aldrig har någon ordning på saker.
Jag tog en lite promenad och hälsa på mina kära små djur kompisar efter lämnat Maddie vid skolan. Jag hade verkligen ingen lust att komma tillbaka hem. Jag ville bara hålla mig bort så länge som möjligt. Jag har årsinvigt min pälsmössa idag också, det var kallt imorse. Och det är iofs fortfarande kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0