Swedish meetballs

Att vara en Aupair är toppen mysigt :) Idag har jag spenderat större delen av dagen med Maddie. Vi har sjungit singstar och de lät lite allmänt falskt som vanligt. Ännu falskare från Maddies sida, hon sjunger fruktansvärt dåligt. Högt, grält och konstant... Börjar vänja mig med att höra högt oväsen från henne dygnet runt :)

Sen gjorde vi hemma gjord isglass av cocacola och sprite (knepig kombination enligt mig dock). Gjorde även smooties med björnbär som båda två totalratade vilket förvånad mig. Jag tyckte iaf att den var god även fast den hade en extremt ovanlig färg... Efter de och lite klädstrykning gick jag och Maddie in till stan och gick runt i affärer och tog en fika på ett mysigt café. Älskar att Maddie också är ett stort fan av kläder. Vi gick runt i olika klädaffärer i tre timmar :) På vägen hem gick vi in i lite antikaffärer för at undersöka om dom hade någon fin spegel till maddies rum. Dom håller på att göra om och hon ville ha en fin spegel och ibland kan man hitta superfina speglar i antikaffärer.

Nästa stopp var i parken där vi klättrade i träd. Jag lyckades komma upp på en hög gren, Maddie stod och tittade på med skräck blandad förtjusning för hon var säker på att jag skulle trilla ner, vilket jag inte gjorde. Han mina klättringsturer när jag var liten att tack de för. Jag var fruktansvärt envis som barn (kanske även fortfarande) och att klättra i träd var en av mina favorit sysselsättningar. De spelade ingen roll om de solsken eller om de blixtrade... Jag klättrade upp i vårt kastanjeträd i protest en gång när de blixtrade, inte världens smartaste kanske...

Sen var det Swedish meetballs som gällde, dom har pratat om de hela veckan så idga fick de bli köttbullar. Maddie var grymt stolt över hur duktig hon var på att rulla köttfärs. Precis när jag skulle få äta min isglass så kom Jez hem och meddelade att vi skulle åka om fem minuter. Och där stod jag med en brunsås nerkletat tröja och en sminkning by Maddie... Jag skulle åka och träffa två andra AuPairer som ocå bor här. Anyway, de gick på fyra röda minuter att byta om och ta bort min inte så vackra sminkning.

Killen hette Samuel och är från Frankrike. Hans engelska är urusel men man förstår iaf vad han säger, för de mesta iaf. Gunhild som den danska tjejen hette verkade vara trevlig. Hon är inte den typ av person jag normalt sett skulle umgås med om man går efter utseende. Hon har dreeds, fast inte i hela håret, hon försöker få de att växa ut igen tydligen. Men de va trevligt att träffa lite "kompisar" här så vi får la se vad som händer framöver, får la försöka arrangera en utgång så man kan träffa lite mer människor. Stan fylls tydligen med folk i min ålder senare när skolan börjar runt den 20 september :) Anyway, nu ska jag sätta på en film och krypa ner under täcket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0