Back from town

Tillbaka från vår frukost och tripp till stan. Tjejerna visade mig sina favoritaffärer och däribland en secondhandaffär för böcker. Hittade sagan om ringen triologin som jag inte kunde låta bli att köpa. Så nu hr jag tre ytterligare böcker att läsa... Imorgon så kommer deras grannar och ett till par med minibarn hit, så jag kommer få träffa lite olika personer. svårt att förstå att detta bara är min tredje dag här, känns som om jag vart här i evigheter. Men jag trivs väldigt bra här.

Fiona berättade att när hon var yngre så bodde hon ett år i utomlands och de hon saknade mest var att alla britter är så knäppa.... Idag när vi var ute på stan så fick vi syn på en stor orkester mitt på gatan. När vi gick förbi samma ställe lite senare så stod de tre tjocka magdansöser där... Den ena tanten hade extremt slapp hud runt hela magpartiet och så stod och och dansade magdans... Hmm ibland undrar man hur de tänker....

Tjejerna tog mig in i en klädaffär som jag absolut älskade, kommer dock inte ihåg vad den hetta just nu... Sen gick jag förbi MarksandSpencer där jag definitivt kommer spendera lite tid nästa gång jag är inne i stan. DOm hade även en liten marknad inne i stan idag, de hade dom igår med... Hittade den när jag gick vilse påvägen hem från stan...

Normalt sett så är jag ledig på helgerna... Vad tusan gör man då :P Fast de klart, första veckan har man noll socialt liv. Nästa vecka ska jag träffa en annan Au Pair i området vilket ska bli roligt. Fiona känner en mamma som alltid brukar ha danska Au Pairer, inte för att jag förstår danska speciellt bra :s



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0